Biti lider u kriznim vremenima

Slika korisnika Ivana Kosec
Ivana Kosec 20 travnja, 2021 - 08:11

ROTARY YOUTH LEADERSHIP AWARD (RYLA) održao se 8. i 9 travnja 2021. godine. RYLA je program koji promovira obrazovanje budućih mladih lidera te ih povezuje sa stručnjacima i liderima u svojoj zajednici koji ih uče novim vještinama i znanjima, motiviraju, mentoriraju i nadahnjuju. Iz epidemioloških razloga program se održao online putem Zoom platforme što je ujedno omogućilo da bude otvoren za sve članove Interact i Rotaract kluba.

U sklopu eRYLA 11 predavača održalo je svoja predavanja, a organizirane su i 3 radionice. Opća tema predavanja i radionica bila je „Biti lider u kriznim vremenima”. Organizatori ističu kako je bilo izazovno odabrati pravu temu i pronaći dovoljno zanimljiva predavanja i radionice koje se mogu slušati i provesti online. Odabrana je aktualna tema koja daje odgovore na cjelokupno stanje i preispituje načine na koje se nositi s pandemijom i aktualnom krizom.

Biti lider nije nešto što je samo urođeno ili se nauči, već podrazumijeva stalno razvijanje vještina i usvajanje novih znanja koje su dragi prijatelji Rotaryjanci rado podijelili s mlađim generacijama.

Prvog dana moglo se čuti kako postati i ostati lider te kako biti lider u Rotaryju i savladati Rotary krizno komuniciranje. Doznali smo i nešto o iskustvu mlade poduzetnice koja je u doba pandemije pokrenula mnogo zanimljivih aktivnosti. Od bivše i sadašnje predsjednice DRR-ice saznali smo koliko je teška i ujedno uzbudljiva ta funkciju koja pruža zanimljivo i vrijedno iskustvo. Iako ove godine zbog pandemije nije bilo razmjena, bilo je zanimljivo čuti i iskustva exchangera prijašnjih godina te sad već s nestrpljenjem očekujemo nove mogućnosti za razmjenom. Prvi dan zaključen je s dvije vrlo zanimljive radionice: kako voditi pametne razgovore s ljudima koje ne poznate te kako se nositi s polaritetima u i oko sebe.

Tijekom drugog dana održavanja RYLA-e čuli smo iskustva različitih lidera i poduzetnika te saznali njihove male tajne za uspješno vođenje, usvojili znanja o razvoju krizne strategije i etične poslovne prakse. Slušali smo i o tome je li IT odgovor na ovu krizu, saznali smo tajne kriznog menadžmenta te kako pravilno upravljati za vrijeme krize, što nas u pogledu bankarstva očekuje te vidjeli poduzetničku transformaciju i trikove mladog perspektivnog poduzetnika. U popodnevnim satima uživali smo u zanimljivoj radionici i naučili kako timski uvijek možemo više i bolje.

Povratne informacije od predavača su poticajne i daju nam energiju za daljnji rad. Predavači su istaknuli kako im je bilo uzbudljivo biti dio eRYLA te su zahvalni na prilici da mentoriraju buduće mlade lidere.

Prema anonimnoj anketi koju smo proveli sudionici su bili veoma zadovoljni organizacijom kao i ponuđenim temama predavanja i radionica. Većini je ova eRYLA bila inspirativna i informativna te se nadaju da će biti još ovakvih programa. Iako nije bilo interakcije uživo komunikacija na platformi bila je živa i zabavna.

Voditeljica RYLA za kraj poručuje: “Treba učiti na greškama, otvoriti se prema novim vještinama i prilikama i ne očajavati ako nešto ne uspije iz prve - uvijek postoje prepreke i situacije koje ne možemo predvidjeti. Bitno je voditi se idejama i vizijama “onog nečeg” što šapće u nama i kaže “Ma bit će to okej”. Lider je ključni pokretač promjena, on je vizionar i te uloge se ne treba bojati već stremiti njoj.

Organizatori ovim putem zahvaljuju svim predavačima koji su odvojili vrijeme te podijelili svoja znanja i iskustva (redom kako su održavali predavanja i radionice): Hrvoje Kenfelj, Tatjana Prenđa Trupec, Sunčica Bulat Wüersching, Kaja Pavlinić, Monika Trkulja, Kristina Ribičić, Ivana Kosec, Lana Vanić, Mia Rogić, Milan Puvača, Teuta Duletić, Ozren Kobsa, Petar Gregurić, Enea Dessardo. Zahvale idu i uvodnim govornicima na inspirativnim riječima: Sabini Glavini i Ljiljani Trstenjak te svih 30 sudionika ovogodišnje eRYLA-e.

Voditeljica odbora RYLA 20/21: Lina Ernjak
eRYLA tim 20/21: Andreja Piskač, Maja Šarac, Enea Dessardo