RC Zagreb Ilica je stipendirao buduće lidere

Slika korisnika Ivana Burcar Dunović
Ivana Burcar Dunović 30 lipnja, 2022 - 22:07

Rotary Klub Zagreb Ilica ove je godine stipendirao je učenike koji su se istaknuli primjeni stečenih vještina iz upravljanja projektima kroz prvi projekt financiran potporom The Rotary Foundation.

Postani lider budućnosti je projekt Rotary kluba Zagreb Ilica čiji je cilj razvoj liderskih vještina učenika srednjih škola kroz edukaciju i primjenu tih znanja u osmišljavanju projekata služenja. Ovim se projektom budućim mladim liderima otvorio svijet upravljanja projektima što će omogućiti njihovo što ranije uključivanje u projekte kojima će utjecati na zajednicu u kojoj odrastaju.

Kroz ovaj projekt su se razvili nastavni materijali i obrasci za prijavu projekata na temelju PMIEF kurikulum koji je izradila svjetska udruga za upravljanje projektima (Project Management Institute – PMI), a njezin ogranak PMI Hrvatska bio je partner u projektu.

Edukacija srednjošklaca iz upravljanja projektima se održala na Fakultetu za elektrotehniku i računarstvo (FER) kroz dvodnevnu radionicu održanu 12. i 19. ožujka 2022. Predavači su bili stručnjaci i znanstvenici u području upravljanja projektima iz Rotary zajednice i partnerske udruge PMI Hrvatska, koji su odvojili svoje slobodno vrijeme i podijelili svoje znanje i iskustvo: dr.sc. Ivana Burcar Dunović (RC Zagreb Ilica), dr.sc. Lana Lovrenčić Butković (RC Zagreb 1242), Borna Ljubičić  (RC zagreb Ilica), Sandra Novosel (RC zagreb Ilica), Mateo Čagalj (RC Zagreb Ilica), Marko Šimac (PMI Hrvatska), Sanja Georgina Stropnik (PMI Hrvatska) i Tatjana Prenđa Trupec (Rotary e-klub), Ljiljana Đurica (RC Zagreb Ilica), Daniel Hinšt (RC Zagreb Ilica).  Ukupno je sudjelovalo 14 učenika iz 4 srednjih škola i 5 školskih programa, XV. Gimnazija, XV. Gimnazija IB, I. Ekonomska gimnazija, V. Gimnazija, Škola primjenjene umjetnosti, koji su osmislili 7 projekata.

Zajednička tema projekata je bila sloboda koja prema mišljenju sudionika znači izražavati misli, postati što god želimo, razvijati talent bez ograničenja koje nam društvo nameće te sposobnost samokontrole, s obzirom da ne možemo raditi što god želimo, bez obzira prema drugima. Kroz projekte se poticala tema jačanje djevojčica kao jedan od ciljeva koje je postavio ovogodišnji predsjednik Rotary Internationala Shekhar Mehta.

Projekt: U zdravom duhu, zdravo tijelo, Karla Čabraja i Ana Tonžetić

Projektom se želi potaknuti javnost na razumijevanje, savjetovanje i pomoć mladima koji se bore s problemima prehrambenih poremećaja. Kroz razne edukacije, predavanja i savjetovanja te reklamiranje putem škola, bolnica i društvenih mreža radit će se na osvješćivanju djevojaka u adolescentnoj dobi o raširenosti i ozbiljnosti tog problema kako bi se pokušalo prevenirati pojavu prehrambenih poremećaja.

Projekt: Znanjem protiv HIV-a, Dora Suknaić, Ema Hrala

Cilj projekta je naučiti više o problemu sa zarazom HIV-a u Africi, ponajprije mladih djevojaka u dobi od 15-24 godina te se kroz edukaciju učenika i volontera želi podići svijest o tom vrlo ozbiljnom problemu te pomoći djevojkama koje se nalaze u toj situaciji.

Projekt: Informatička edukacija mladih ukrajinskih djevojaka, Hana Žunić, Mia Krnić

Uslijed rata u Ukrajini i velikog iseljenja Ukrajinaca, cilj projekta je  ukrajinskim djevojkama koje su stigle u Hrvatsku omogućiti informatičku edukaciju u nadi da će im pomoći u daljnjem životu i zapošljavanju te otvoriti nove prilike. Projektom se planira kroz stručne i praktične edukacije pridonijeti poboljšanju života pridošlih Ukrajinki u Hrvatskoj pružajući im veću slobodu izbora prilikom zapošljavanja.

Projekt: Moda krojena moralom, Lara Jagoić, Demian Vojnović

Cilj projekta je kroz radionice podići svijest o utjecaju modne industrije na mlade djevojke u Bangladešu, drugoj po veličini modnoj industriji,  koje su primorane na rad u tvornicama Bangladeša od rane dobi. Također, kroz organizaciju humanitarnog eventa želi se pomoći djevojkama i financijskim sredstvima kako bi im se pružila sloboda izbora.

Projekt: Oslobodi svoje misli, Katarina Parić, Lovro Pielić

Opsesivno-kompulzivni poremećaj, nametajuće misli i kompulzije, odnosno radnje koje se teško mogu kontrolirati, u najzastupljenijem broju javljaju se kod adolescenata koji su u toj fazi u najvećem zamahu osobnog razvitka i upoznavanja samoga sebe. Zbog nedovoljne svijesti o ovom poremećaju i njegovom utjecaju na normalnu svakodnevnicu, cilj projekta je educirati što veći broj ljudi o ovome poremećaju i potaknuti ih da počnu otvoreno razgovarati o njemu i potražiti pomoć putem raznih edukacija, seminara i posebne web stranice sa opcijom chat-a.

Projekt: Zajedno do promjene, Emanuel Maček, Luka Lučić

Cilj projekta je promicanje visokog i stručnog obrazovanja i usavršavanja te poticanje promjene u načinima razmišljanja i mijenjanje percepcije obrazovanja žena u ruralnim ili nerazvijenim sredinama kako bi one imale jednaku priliku i mogućnosti za samoostvarenje kao u centralnim dijelovima Hrvatske. Kroz seminare, razmjene iskustava te edukacije, mlade žene steći će dodatna znanja i vještine, nastojat će se osvijestiti zajednicu o važnosti obrazovanja žena, ali i pridonijeti revitalizaciji ruralnih krajeva u Republici Hrvatskoj.

Projekt: Sloboda Stila, Petra Jurišić, Nika Miličević

Projektom se želi potaknuti mlade djevojke, tinejđerice, na slobodu i izbor vlastitog stila kako bi se osjećali ugodno u svojoj koži od ranog puberteta. Kroz edukacije, predavanja i seminare te izradu „Second Hand lokator“ aplikacije za promociju održive mode želi se pomoći mladim djevojkama da izgrade svoj osobni stil, pomoći im da se osjećaju sigurnije i samopouzdanije te osvijestiti mlade djevojke da je stil subjektivan pojam, a ne određen društvenim konzumerizmom.

Svečane prezentacije šest projekata timova zagrebačkih srednjoškolaca održane su 26. ožujka 2022. godine. Na temelju ocjene prijedloga projekata te prezentacije istih od strane ocjenjivačkog suda, stipendije su dobila tri najbolje ocijenjena projekta:

1. Oslobodi svoje misli – Lovro Pielić & Katarina Parić

2. U zdravom duhu, zdravo tijelo – Ana Tonžetić & Karla Čabraja

3. Informatička edukacija mladih ukrajinskih djevojaka – Hana Žunić i Mia Krnić

Zahvaljujemo svim donatorima i koji su omogućili provedbu ovog projekta.